Česte promene temperature i početak jeseni privlače viruse svuda oko nas.
A kada u grlu osetite ono neprijatno golicanje, obično je već kasno, nos ubrzo počinje da curi…i počinje prehlada.

Simptomi gripa obično se javljaju najkasnije 4 dana posle izlaganja virusu.
Kako da se zaštitimo?

Profesor kliničke mikrobiologije i patologije na Njujork Univerzitetu Dr. Filip M. Tijerno predlaže jednostavne i prirodne načine za poboljšanje imuniteta.

  •  Dan počnite sa čašom vode ugrejanoj na sobnoj temperaturi jer u suprotnom telo mora da je zagreva ili hladi. Kako u zatvorenim prostorima nema dovoljno vlage, unosite dovoljno tečnosti i u zimskim mesecima.
  •  Često perite ruke jer se 80% infekcija prenosi dodirivanjem zaraženih površina, a posle toga mi najčešće dodirujemo usta, oči ili nos.
  • SMEH je zaista najbolji lek što je i naučnbo dokazano. Osim što jača osećaj bliskosti i oraspoložuje, osmeh pozitivno deluje i na naše psihičko i fizičko zdravlje. Terapija smehom smanjuje depresiju kod starih ljudi, jača imunološki sistem, poboljšava kvalitet sna, olakšava bolove u trajanju do 45 minuta i smanjuje hronične bolove u mišićima. Najbolji je takozvani trbušni smeh jer samo 3 minuta takvog smejanja štiti nas od bolesti čak 3 dana!
  •  Osim što opušta, masaža ubrzava cirkulaciju i uspostavlja ravnotežu u organizmu.
  •  Seks, nekoliko pua nedeljno povećava proizvodnju imunoglobina A, antitela koje se bori sa prehladom.
  •  Potrudite se da tokom noći spavate od 7 do 9 časova neprekidno – to je dovoljno da se telo regeneriše i odbije infekciju. Ako ne spavate dovoljno i ako ste pritom izloženi stresu, imunitet će postati dovoljno slab da primi većinu infekcija koje se nalaze u jesenjem vazduhu.

 

-3ec1c51cd88e3d5060ed

 

“Budi uvek nasmejan i ostaćeš mlad”
Kineska poslovica

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *