Zdrava ishrana sve više uzima maha, a pametna odluka je obogatiti svoj jelovnik zdravim namirnicama kao što su čia semenke.  Svakodnevni unos makar jedne zdrave semenke ili biljke dodatno će unaprediti naš organizam, ojačati telo i dati nam bolju energiju za predstojeći dan. Zato se preporučuje da doručak bude taj obrok koji će najviše sadržati zdravih i hranljivih namirnica za normalno funkcionisanje našeg organizma.

chia-semenke-zdravlje
Izvor: pixabay.com

Semenke nastaju iz lekovitih biljaka koje obogaćuju naš organizam, a čia semenke su jedne od najbogatijih izvora Omega 3 kiselina. Ove masne kiseline pripadaju polinezasićenim kiselinama koje naš organizam ne stvara, a možemo ih uneti isključivom kroz namirinice. Značajne su zbog očuvanja srca i mentalnog zdravlja. Smanjuju masnoću u organizmu, korisne su i kod smanjenja obima i struka. Omega 3 kiseline sprečavaju razne upale, jačaju  kosti, a delotvorne su i kod sprečavanja astme.

Čia semenke kao bogat izvor ovih mnogo lekovitih kiselina smatraju se isto tako lekovitim jer ih sadrže u velikoj meri. Zbog toga je njihova cena visoka, a mogu se naći samo u radnjama sa asortimanom zdrave ishrane. Koliko su vredne pokazuje i podatak da su drevni narodi Latinske Amerike uzgajali čia semenke i koristili ih u razmeni kao novac.

Ove semenke ne sarže gluten, moćan su izvor kalcijuma i bogate vitaminima A,B,C i E. Kada govorimo o dnevnom unosu, preporučuje se 20 grama semenki ili jedva velika kašika. Možete ih konzumirati sa običnom, kokosovom vodom, jogurtom ili sokom. Slobodno ih možete ubaciti u jela kao što su čorbe, musli za doručak ili dodatak omiljenoj salati. Neutralnog su ukusa i možete biti sigurni da neće promeniti ukus vašem jelu.

Dodajte vašem zdravlju dragocene čia semenke i nećete pogrešiti u izboru. Kao svakodnevni dodatak ishrani, mala jutarnja nova navika obogatiće vaš organizam, a efekti su neprocenjivi. Pomažu i kod lepote jer sadrže antioksidante koji obnavljaju i regenerišu kožu. Višenamenske lekovite semenke su novi eliksir lepote i zdravlja.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *