Top 5 načina da se rashladite tokom letnjih vrućina

Ostanak u gradu, vreo beton, a vremenska prognoza kaže blizu 40 stepeni celzijusa dovoljni su znaci da se teško osećamo u svojoj koži. Toplo vam je, nemate vremena za bazen ili reku, a pritom ne živite na moru? Kako se najbrže rashladiti?

Dani su teško podnošljivi, a noći još teže zbog letnje toplote koja nam remeti san.  Ceo dan pod klimom ne preporučuju doktori kada su prisutne velike temperature. Komentari kako su neizdržive temperature tokom julskih dana svakodnevna su pojava, ali to ne znači da ne postoje načini rashlađivanja u stanu ili kući.

Predlažemo vam da pomno pročitate tekst i odaberete jedan od načina kako biste se rashladili, osećali lepše i poletnije tokom vrelih letnjih dana. Ovo su mali trikovi kako da lakše podnesete vrele letnje dane i noći.

Prvi način

Koristite samo PAMUK

Nošenje pamućne odeće ne izaziva preterano znojanje i iritacije na koži. Blago prijanja uz telo i čini da vaša koža diše. Zato se trudite da najviše nosite laganu pamučnu odeću. Izbegavajte sintetiku, poliester, najlonske odevne predmete i veštačke tkanine. Takođe, neka vam posteljina na kojoj spavate bude od čistog lakog pamuka svetle boje, kako bi prozračnost i ventilacija vazduha u sobi bili veći.

Drugi način

“Prirodna” klima

Napraviti prirodno rashladnu atmosferu u stanu bez klime nije nemoguće. Odaberite jedan lavor ili plitku posudu punu leda  i pozicionirajte je ispred ventilatora. Vetar će podići hladnu vodu kada se led otopi i stvoriće svežiji vazduh u prostoriji kojoj boravite. Ovo je stari trik, koristi se od davnina, a poslužiće i u današnje vreme, kako bismo izbegli štetna svojstva klimatskih uređaja.

 

Treći način

Brzo hlađenje

Ukoliko ste došli kući izmoreni od vrućine, nervozni zbog preteranog znojenja, umesto hladnog tuša preporučujemo vam brzinsko hlađenje. Sve što vam treba već imate kod kuće i možete odmah početi.

Uzmite zaleđenu flašu vode iz zamrzivača ili neki drugi ledeni paket i stavite je na pulsne tačke zglobova, vrata, laktova i iza kolena. Držite tako nekoliko minuta, ne više od pet i osetićete olakšanje. Trenutno hlađenje čini da se vaše telo oseti lakše, a takođe dolazi i do opuštanja usled smanjenja toplote.

Četvrti način

Što manje svetla

Zamračite prostorije tamnim zavesama ili roletnama ujutru kad izlazite iz kuće. Ne zaboravite da proverite da li ste isključili sve lampe i svetlosne sijalice u stanu koje dodatno greju prostorije. Što manje veštačkog svetla unosite u sobu, to će vam biti prijatnije u njoj. Trudite se da leti koristite što više prirodne svetlosti u popodnevnim časovima.

Peti način

Uspavajte uređaje

Kada se završi radni dan, a odlučite da radite nešto kod kuće na kompjuteru, u pauzi ga stavite na “sleep mode”, kako bi se manje grejao aparat, a i vi pored njega. Izbegavajte da držite laptop u krilu zbog obostranog grejanja. Kada potpuno završite rad na njemu, potpuno ga isključite. Trudite se i da manje aparate u stanu potpuno isključite preko noći iz struje kako bi manje grejali prostor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *